sobota, 4 stycznia 2020

380. Podsumowanie roku 2019

Podsumowałam grudzień, podsumuję i rok. :) Żeby się przesadnie nie rozpisywać, przejdę do rzeczy.

Przeczytałam 27 książek, a są to:

Styczeń:

akurat w styczniu wyjątkowo nie skończyłam niczego

Luty:
 
1. "Ciotka Zgryzotka" Małgorzaty Musierowicz (z półki)

Marzec:

2. "Księga Tatr" Jalu Kurka - nie wiem, czy wspominałam cokolwiek na jej temat, ale ma swój klimat. Przyznam się, że niełatwo mi się czytało opisy i dialogi pisane gwarą, ale ma to swój niezwykły urok. Dobrze było śledzić bohaterów, których znać, znałam, ale mało jak np. Tytusa Chałubińskiego czy legendarnego Sabałę. To jest taka powieść, dzięki której naprawdę można się przenieść w inny świat.

 Kwiecień:

3. "Skoruń" Macieja Płazy

Maj:

4. "Chanel No. 5: Pierwsza biografia najsłynniejszych perfum świata" Tilar J. Mazzeo

Czerwiec:
 
5. "Tajemnica Wilczego Jaru" Pawła Zyzaka
6. "Historia filozofii po góralsku" Józefa Tischnera
7. "Kurtyna śmierci" W. E. B. Griffina.

Lipiec:

8. "Córeczka"Agathy Christie
9. "Mój Poeta: Notatki z osobistych spotkań z Czesławem Miłoszem" Barbary Gruszki-Zych
10. "Mikołajek: Jak to się zaczęło" Rene Goscinny'ego i Jeana Jaquesa Sempe.

Sierpień:

11. "Ballada o Daltonach i inne opowieści" Grega, Morrisa i Rene Goscinny'ego
12. "Świat Agaty Christie" Martina Fido,
13. "700 lat Kamienicy gorczańskiej" Władysława Pierzgi,
14. "Poezje" Branwella Bronte,
15. "Ucieczka Daltonów" Morrisa i Rene Goscinny'ego,
16. "Nowolipie" Józefa Hena.

Wrzesień:

17. "Najpiękniejsze lata" Józefa Hena
18. "Morderstwo w zaułku" Agathy Christie

Październik:

19. "Przygody Galla Asteriska" Goscinny'ego i Alberta Uderzo;
20. "Daltonowie na kuracji" Goscinny'ego i Morrisa;
21. "Daisy Town" Goscinny'ego i Morrisa'
22. "...i wieloryb wysadził Jonasza na ląd: Czy biblijne cuda z udziałem zwierząt mogły zdarzyć się naprawdę?" Vitusa B. Droschera'
23. "Dwudziestolecie od kuchni: Kulinarna historia przedwojennej Polski"Aleksandy Zaprutko

Listopad:

24. "Samorząd XXI wieku: Problemy, trendy, rozwiązania" - praca zbiorowa

Grudzień:
25. "Gareth Jones. Człowiek, który wiedział za dużo" Mariusza Wlekłego
26. "Tortilla dla Daltonów" Morrisa i Goscinny'ego
27. "Kuzyni Daltonów" Morrisa i Goscinny'ego.

Z innych ciekawostek:

- Kupiłam 73 książki;
- Przeczytane książki reprezentują 5 literatur: polską (12 książek), amerykańską (2), angielską (4), francuską (8) i niemiecką (1).
- Przestałam liczyć, ile mam zakładek.
- Nie odwiedziłam niestety Targów Książki.

W nadchodzącym roku zamierzam za to przeczytać 52 książki. Czy mi się to uda, zobaczymy. ;)
Może uda mi się także odwiedzić w końcu Targi Książki. ;)

Jak będzie?

6 komentarzy:

  1. Coś cienko u Ciebie z czytaniem książek w ubiegłym roku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo książek kupiłaś. Oby udało Ci się zrealizować wszystkie tegoroczne plany.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, "Księga Tatr" Jalu Kurka! Jak Ci się podobała? Napisz o niej kilka słów. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się podobała.W Zakopanem i w okolicach i owszem byłam, chociaż nie wędruję po górach, ale bohaterów znam. Uzupełniając to, co dodałam w poście poczułam się tak, jakbym mogła trochę poznać ich życie. Mój sentyment do zakopiańskich okolic wzrósł, a twórczość Jalu Kurka chętnie poznam bardziej. ;)

      Usuń