czwartek, 21 listopada 2013

43. W. E. B. Griffin "Tajne operacje"

Tytuł oryginału: „Black Ops”
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS
Rok wydania: 2009
Tłumacz: Maciej Szymański
Ilość stron: 496
Ocena: 5/6

Wczoraj późnym wieczorem skończyłam czytać „Tajne operacje” – 5 tom cyklu „Prezydencki agent”. A biorąc pod uwagę fakt, że 6 i 7 tom cyklu czytałam już wcześniej, wychodzi na to, że przeczytałam już wszystkie wydane po polsku książki W. E. B. Griffina.

Pomimo tego, że  „Prezydencki agent” nie jest moim ulubionym cyklem napisanym przez Griffina, to kolejny raz wciągnęłam się w śledzenie przygód podpułkownika Charleya Castillo, szefa Biura Analiz Organizacyjnych. Tym razem książka zaczyna się trzema morderstwami i dwoma nieudanymi zamachami. Wyjaśnieniem owych wydarzeń zajmuje się Charley. W trakcie śledztwa w życiu podpułkownika pojawiają się dwaj rosyjscy szpiedzy, którzy, jak się okazuje, chcą przejść na stronę amerykańską i na dokładkę mają ciekawe informacje na temat dość tajemniczej Hodowli Ryb w Kongu. Co ciekawe owa Hodowla Ryb hodowlą nie jest. Charley wraz z towarzyszami chcą sprawdzić, czym hodowla jest. Oczywiście nie zamierzają też oddać Rosjan w ręce CIA, czym Agencja nie jest zachwycona. Jak się to wszystko kończy? Zainteresowani zapewne sprawdzą sami.

Jestem przekonana, że ta i inne książki W. E. B. Griffina są warte tego, żeby je polecić. A przyznam się, że ciekawa jestem, czy przygody Charleya zobaczymy na ekranie. To mogłaby być ciekawa seria filmów.




4 komentarze:

  1. Opis fabuły brzmi zdecydowanie ciekawiej niż zapowiada okładka. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, okładka może zmylić. ;)
      Ale i tę książkę i wszystkie pozostałe z tego cyklu całkiem fajnie się mi czytało.

      Usuń
  2. Widuję te książki w księgarniach, ale nie wiem, po które warto sięgnąć. Dziękuję za recenzję, ułatwi mi wybór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. ;)
      A przyznam, że moim skromnym zdaniem autor jest może trochę niedoceniony. W każdym razie ja jego książki wręcz pochłaniam.

      Usuń