sobota, 5 listopada 2016

263. Brian Lumley "Odrodzenie"

Tytuł oryginału: „The lost years. Vol. 2”
Wydawnictwo: vis-a-vis/etiuda
Rok wydania: 2006
Tłumacz: Stefan Baranowski
Ilość stron: 566
Ocena: 4/6

Dawno nie było nic o wampirach, no nie? Są paskudne, ale czasem mi ich brakuje, więc po raz kolejny sięgnęłam po powieść Briana Lumleya.

Ponownie odwiedziłam Harry’ego na Wyspach Brytyjskich. A u naszego bohatera romans z Bonnie Jean wciąż trwa. Harry, wciąż będący pod wpływem hipnozy, nie zauważa kim B. J. jest naprawdę. Albo nie chce tego robić. A może to być niebezpieczne. Choćby dlatego, że wampirzy lordowie – Drakula i bracia Ferenczy nie śpią, tylko przygotowują się do ataku na lorda Radu Lykana. Radu, który ma się odrodzić po śnie trwającym 600 lat.

A skoro w powietrzu wisi wojna między wampirami, to znaczy, że coś będzie się dziać i że poleje się krew. Ale czego się spodziewać po czarnych charakterach. A Harry po raz kolejny stawia czoła owym typom spod ciemnej gwiazdy. A  że tradycja musi być zachowana, to i zmarli nie zostawią go w potrzebie.

Nie da się ukryć, że seria o Nekroskopie wciąż mi się nie znudziła. W końcu to już dziesiąty przeczytany tom. Cóż. Pomysłowość autora wciąż jeszcze mnie zawiodła, choć niektóre sytuacje albo reakcje bohaterów czasem mogę już przewidzieć. Ale to rzecz do wybaczenia. I wciąż wolę Harry’ego (dobrze, że hipnozy nie są długotrwałe) niż jego syna Nathana poznanego kilka tomów wcześniej.

Ale czy tom jedenasty mnie zaskoczy czymś nowym? Zobaczymy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz