środa, 30 października 2013

39. Vincent V. Severski "Nielegalni"

Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 808
Ocena: 4/6

Po książkę tę sięgnęłam dzięki Ktryi, która o książce tej nie tylko  mi opowiedziała na jednym z biblionetkowych spotkań, ale też ją pożyczyła. A że lubię książki z historią, wojną i szpiegami w tle, to z chęcią i zainteresowaniem po nią sięgnęłam.

Niezwykłe archiwum ukryte w Brześciu, Hans Jorgensen – nielegał działający w Szwecji, kret w IPN, Safir as-Salam – Polak współpracujący z Al.-Kaidą. No... z taką mieszanką w jednej książce to się jeszcze nie spotkałam.

Muszę się przyznać, że początkowo czytanie książki szło mi jak po grudzie. Jednak po przeczytaniu kilkudziesięciu stron się wciągnęłam. Przyznam, że właściwie wszystkie wątki w powieści mi się podobały, choć momentami bohaterowie nieco mnie irytowali. Zabrakło mi też kilku akapitów o tym, co się wydarzyło u Jorgensena po napadzie. Historia Hansa Jorgensena zaintrygowała mnie najbardziej.

I choć nie jest to książka, której stawiam "5", ale spodobała mi się na tyle, że sięgnę po kolejną książkę autora.

-----

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Czytam słowiańskich pisarzy: Polska (Książka napisana po 1945 roku) - październik 2013.

3 komentarze:

  1. Brzmi ciekawie, też sobie kiedyś od Ktryi wyżebram, ale dopiero kiedy oddam jej jej książki z poprzedniego roku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No mnie tak książka.trochę wymęczyła, zapowiadała się ciekawie, ale ostatecznie przerosła mnie zawiłość i wielość wątków.

    PS. Viv do czasu jak oddasz mi książki, zdąży się nazbierać kolejny stos pożyczek ode mnie do czytania na następny rok lub dwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, na samym początku wielość wątków mnie nieco przeraziła. Ale w trakcie czytania stopniowo się zmniejszało. ;)

      Usuń