poniedziałek, 1 kwietnia 2013

12. Roman Bratny "Kolumbowie: rocznik 20"

Wydawnictwo: Państwowy Instytut Wydawniczy
Rok wydania: 1974
Ilość stron: 635
Ocena: 4/6

Książka ta nowością nie jest. Książkę tę już zapewne niejedna osoba czytała, pewnie niejedna o niej słyszała, a i zapewne niejedna osoba widziała serial, który powstał na podstawie dwóch pierwszych tomów książki.
Książka Romana Bratnego przenosi nas do Warszawy czasu wojny, okupacji, powstania  i do Warszawy pierwszych lat powojennych. Śledzimy losy Zygmunta, Kolumba, Jerzego i innych bohaterów, których młodość przypadła na tak niełatwy, a wręcz okrutny czas. Śledzimy ich decyzje, działania, dowiadujemy się o miłościach, przyjaźniach, rozterkach. Śledzimy też ich losy wojenne i powojenne, a różne były te losy. Część młodych powstańców została w Polsce, część znalazła się na Zachodzie.
Jacy są bohaterowie? Różni, tak jak różni są ludzie. Są odważni, są pomysłowi. Czasem, muszę przyznać, bywają irytujący. A jaka jest książka? Interesująca, choć momentami niekoniecznie mi się podobała. Może to przez styl autora? Trudno mi to ocenić, jest to pierwsza jego książka, którą przeczytałam.
Czy warto przeczytać? Sądzę, że tak. I zapewne warto obejrzeć serial. Jak do tej pory widziałam jedynie fragmenty, więc przy okazji będę obejrzę.

-----

Książkę przeczytałam w ramach akcji Wyzwanie Miejskie: Warszawa (luty 2013).

1 komentarz:

  1. O książce słyszałam, ale nie czytałam i nie oglądałam serialu. Jakoś zupełnie nie moje klimaty, wciąż jeszcze pamiętam lektury szkolne dotyczące tamtego okresu, więc teraz jeśli już to tylko o Krakowie. Dzięki za udział w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń