niedziela, 2 lutego 2014

62. Czytam słowiańskich pisarzy - podsumowanie stycznia i luty 2014

Kolejny miesiąc "słowiańskiego wyzwania" upłynął pod znakiem Ukrainy i książki napisanej po 1991 roku. W styczniu ponownie nikt nie dołączył. Ale z drugiej strony współczesna literatura ukraińska jest mało znana. 

Ja w ramach wyzwania przeczytałam książkę Serhija Żadana "Depeche Mode". Książkę wydaną po raz pierwszy w 2004 roku (w Polsce po raz pierwszy w roku 2006).

W lutym z literackiej Ukrainy wyzwanie podróżuje dalej. Wyzwaniową propozycją jest:

Rosja
(książka wydana po 1991 roku)

Wszystkich chętnych zapraszam do udziału. ;)

18 komentarzy:

  1. Czytam teraz Akunina, więc popodróżuję w tym miesiącu z Tobą, jak można :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej można. ;)
      Akunina nie czytałam, więc ciekawa jestem opinii. ;)

      Usuń
    2. Ja już parę czytałam, o jednej pisałam. Podoba mi się, polubiłam jego bohaterów.

      Usuń
    3. Ja jeszcze muszę pomyśleć po kogo sięgnę. W każdym razie Akunina będe mieć na uwadze. ;)

      Usuń
  2. Nie mam na półce nic rosyjskiego, oprócz "Braci Karamazow", którzy jednak na ten miesiąc są dla mnie zdecydowanie za ciężcy... Ale postaram się może przeczytać jakiś kryminał. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam właściwie o małej odskoczni od współczesnosci i przeskoku do klasyki, ale też nie mam nastroju. ;)

      Usuń
  3. I rzecz jasna jak Wam wpadnie w ręce coś z poprzednich kategorii, to jak najbardziej się kwalifikuje i będzie zapisane jako nadrobienie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, a wstecznie można? W grudniu przeczytałam dwie książki słowackie, a widzę, że na grudzień miałaś właśnie Słowację.. ;)

      Usuń
    2. Pewnie. ;)
      Dopiszę do podsumowania za luty. ;)

      Usuń
    3. No to proszę bardzo - słowackie, przeczytane w grudniu:
      Juraj Červenák "Żelazny kostur" i "Smocza cesarzowa"(seria Bohatyr)
      http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/12/bohatyrska-bylina.html

      Usuń
    4. Wrzucę link do podsumowania lutowego. ;)
      A moze jeszcze coś słowiańskiego wpadnie Ci w ręce. ;)

      Usuń
    5. Wpadnie na pewno! ;)

      Usuń
  4. Boris Akunin "Pelagia i czarny mnich"
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/02/pelagia-i-czarny-mnich.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Nadrabiając - polska:
    Katarzyna Kwiatkowska "Zbrodnia w błękicie"
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/02/zbrodnia-w-bekicie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Ciekawa lista w podsumowaniu wyjdzie. ;)

      Usuń
  6. Wreszcie skończyłam post o Fandorinie
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/02/przygody-erasta-fandorina.html
    Boris Akunin „Azazel” i „Gambit turecki” (przeczytane w listopadzie 2013)
    „Lewiatan” i „Śmierć Achillesa” (przeczytane w grudniu 2013)
    „Walet pikowy” (luty 2014)

    OdpowiedzUsuń