sobota, 18 stycznia 2014

55. Wiktor Suworow "Kontrola"

Tytuł oryginału: Контроль
Wydawnictwo: Adamski i Bieliński
Rok wydania: 1995
Tłumacz: Andrzej Mietkowski
Ilość stron: 290
Ocena: 4/6

W ostatnich latach rzadko, zdecydowanie za rzadko sięgałam po pisarzy rosyjskich. Dzięki wyzwaniu Trójka e-pik postanowiłam to zmienić. A zmianę zaczęłam od sięgnięcia po „Kontrolę” Wiktora Suworowa.

Jest rok 1938. Moskwa. Poznajemy Anastazję Strzelecką – młodą, inteligentną spadochroniarkę. W książce śledzimy jej dość ciekawe losy, niełatwe szkolenie, awans na kuriera specjalnego KC WKP(b), mniej lub bardziej trudne zadania, spotkania z najważniejszymi osobami w państwie... Całkiem sporo jak na kilkunastoletnią dziewczynę.


O twórczości Wiktora Suworowa słyszałam już wcześniej. Tak się jednak złożyło, że dopiero teraz, po raz pierwszy, sięgnęłam po jego książkę. I przyznam, że się nie zawiodłam. Książka jest ciekawie napisana i od początku do końca czytałam ją z zainteresowaniem. Choć momentami miałam nieodparte wrażenie, że Nastia jest zbyt idealna. Nieco mi to przeszkadzało. Z drugiej strony, czy książka byłaby ciekawsza, gdyby była inna?

-----

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Trójki e-pik w kategorii: literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) - grudzień 2014.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz