środa, 17 lipca 2013

25. James Jones "Cienka czerwona linia"

Tytuł oryginału: „The Thin Red Line”                                                             
Wydawnictwo: vis-a-vis/etiuda
Rok wydania: 2008
Tłumacz: Bronisław Zieliński
Ilość stron: 502
Ocena: 4/6




Kolejną książką, która zakwalifikowała się do Trójki E-pik jest „Cienka czerwona linia” Jamesa Jonesa. Trudno mi ocenić, czy bardziej znana jest książka, czy też jej ekranizacja, ale nie mi o tym rozstrzygać.
Jest to druga, po „Stąd do wieczności”, książka tego autora, którą przeczytałam. I znów jest to książka, w której pojawia się wojsko i wojna. Dość opasłe tomiszcze, na którego stronach znalazłam całkiem sporo dość długich opisów, czego jednak nie potraktowałam jako wielkiej wady. Autor zabiera nas, wraz z kompanią C-jak-Charlie, na Guadalcanal. Towarzyszymy żołnierzom wspomnianej kompanii w czasie działań wojennych. Każdy z nich jest inny, Każdy z nich inaczej widzi wojnę. Każdy jest interesujący, choć zapewne nie każdy wzbudzi sympatię.
Przyznam się. Kilka razy chciałam książkę odłożyć. Postanowiłam jednak dać jej szansę. Skończyłam. Nie żałuję, choć chwilami wspomniane wyżej opisy mnie nudziły. Mimo tego książkę oceniłam dobrze. Dla porównania obejrzę jeszcze ekranizację.
-----
Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Trójka E-pik w kategorii: książka z motywem wojny(czerwiec 2013).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz