niedziela, 15 stycznia 2017

275. Mini-plebiscyt "Książka Roku 2016" - rozwiązanie

Zgodnie z obietnicą publikuję dzisiaj wyniki mini-plebiscytu „Książka Roku 2016”. Zgłoszonych zostało 7 książek. Zgłaszać można było mailowo, ale większość propozycji została zgłoszona komentarzach. A żeby nie przedłużać wstępu, to od razu przejdę do listy. Prezentuję książki według kolejności zgłaszania. ;)

A lista prezentuje się tak:)

1.       „Podróż po Ameryce” Oriany Fallaci – 1 głos;
2.       „Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak" Anny Kamińskiej – 1 głos;
3.       „Monsignore Kichote” Grahama Greene’a – 1 głos;
4.       „Ścieżki północy” Richarda Flanagana – 1 głos;
5.       „Huragan” Wacława Gąsiorowskiego – 1 głos;
6.       „Przejęzyczenie: Rozmowy o przekładzie” zbiór wywiadów – 1 głos;
7.       „Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął” Jonasa Jonassona - 1 głos .

Dziękuję wszystkim, którzy zgłosili swoje typy. Jak widać żadna książka nie została zgłoszona więcej niż raz, ale nie wątpię, że wszystkie są warte przeczytania.

Ja przeczytałam tylko „Stulatka…”, którego sama nominowałam. Innych nie znam, ale mam nadzieję, że prędzej, czy później to zmienię. „Przejęzyczenie” już od jakiegoś czasu mam w biblionetkowym schowku, więc całkiem możliwe, że od niego zacznę.


A Was która książka z listy najbardziej by zainteresowała? ;) 

3 komentarze:

  1. Z tej listy czytałam "Stulatka". W schowku mam Kossak. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze zgłosić małe sporostowanie do drugiej pozycji. Simona Kossak jest autorką licznych publikacji, ale ta akurat jest o niej, a nie jej. Tytył książki to „Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak”, natomiast autorką jest Anna Kamińska.

    OdpowiedzUsuń