wtorek, 10 maja 2016

236. Brian Lumley "Ostatnie zamczysko"

Tytuł oryginału: „The Vampire World II: The Last Aerie”
Wydawnictwo: vis-a-vis/etiuda
Rok wydania: 2005
Tłumacz: Stefan Baranowski
Ilość stron: 600
Ocena: 5/6


Muszę przyznać, że się wciągnęłam… Tak… Zresztą chyba to widać, bo po raz kolejny opisuję książkę Briana Lumleya. Dobrze by było poczytać coś innego, zwłaszcza kiedy tyle książek czeka na przeczytanie, ale podejrzewam, że sami wiecie jak to jest. Jak coś wciągnie, to wciągnie.

Za mną już siódmy tom serii o Nekroskopie. Serii pełnej ludzi o niezwykłych talentach, wampirów i różnych innych dziwnych stworów. Ale skoro to siódmy tom, to krótki opis fabuły możecie ominąć. No chyba, że jesteście ciekawi, czego można się tu spodziewać. 

W tym tomie poznajemy nieco lepiej losy Nestora po tym, jak został Wampyrem - nekromantą. Wampyrem znanym jako lord Nestor Nienawistnik. Cóż. Jego życie w ostatnim zamczysku w Krainie Gwiazd, przyjaźń z nieco dziwacznym Cankerem i związek z Gniewicą całkiem ciekawie się rozwijają. A co z jego bratem Nathanem? Znalazł się za Bramą, w świecie, który przez mieszkańców Krainy Słońca i Krainy Gwiazd nazywany jest piekłem. A tym piekłem za Bramą jest nasz świat. Niełatwo mu się w nim odnaleźć, ale poznaje ludzi, którzy znali jego ojca oraz czegoś się o nim dowiedzieć. Ale jak sobie poradzi Nathan i jak radzi sobie Nestor w świecie okrutnych Wampyrów, to możecie sprawdzić sami.

Jak już wspomniałam, wciągnęłam się. Brian Lumley w swoich książkach stworzył całkiem ciekawy świat. Na tyle ciekawy, że chętnie do niego wracam i czasem się zastanawiam, czy istnienie innych wszechświatów jest możliwe. Ale kto to może wiedzieć. Czasami jednak mnie razi i zniechęca nadmiar okrucieństwa i wszelkich żądz u Wampyrów. Z drugiej jednak strony jest to wpisane w naturę Wampyrów i bez tego nie byłyby Wampyrami. A o polukrowanych wampirach, to raczej nie chciałoby mi się czytać. Już wolę jak są złe.

Martwiło mnie to, czy książki bez Harry'ego będą mi się podobać. Póki co nie narzekam. Podobają się. Co będzie dalej? Zobaczymy.

2 komentarze:

  1. Sporo tomów ma ta seria jak widzę, ale skoro wciąga. Czemu nie, chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń