wtorek, 31 grudnia 2013

50. Balla "Niepokój"

Wydawnictwo: Fundacja Pogranicze
Rok wydania: 2008
Tłumacz: Jacek Bukowski
Ilość stron: 150
Ocena: 3/6


Konsekwentnie kontynuuję wyzwanie „Czytam słowiańskich pisarzy”. W związku z tym podczas wizyty w bibliotece postanowiłam poszperać na półkach z literaturą słowiańską. Rzuciła mi się w oczy książka „Niepokój”. Jak się okazało, jest to zbiór opowiadań napisanych przez Vladimira Ballę. Autor, podpisujący się samym nazwiskiem, jest słowackim prozaikiem i krytykiem literackim. A przekładu z języka słowackiego, przypisów oraz wyboru opowiadań dokonał Jacek Bukowski.

Z twórczością autora spotkałam się po raz pierwszy. Książkę tę, zawierającą szesnaście opowiadań, przeczytałam dość szybko. Choć przyznam, że nie wszystkie opowiadania mi się podobały. Część z nich mnie znużyła i zniechęciła. Ale... Ale znalazły się wśród nich też takie, które mnie zainteresowały.

Może pierwsze spotkanie z twórczością pisarza nie było spotkaniem na „5”, to biorąc pod uwagę opowiadania interesujące, nie wykluczam dalszego poznawania twórczości Vladimira Balli. 

-----


Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Czytam słowiańskich pisarzy: Słowacja (Książka napisana po 1993 roku) - grudzień 2013.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz